Inför 1.13

12 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Bild för TheOldGrey
Senast online: 3 dagar 3 timmar sedan
Medlem: 2017-04-14 09:48
Inför 1.13

Hej,

nu när det inte är långt kvar till version 1.13 så efterfrågar jag en tråd vars innehåll beskriver den nya världen och vilka plugins som kommer finnas eller försvinna.
Kommer ekonomin att börja från noll? All poäng/erfarenhet nollställas i den nya townyvärlden?

ja, en roadmap till en stabil server kort sagt.

MVH (från stranden)
TheOldGrey (Henrik)

Bild för sandwally
Administratör
Senast online: 21 timmar 25 minuter sedan
Medlem: 2014-01-11 09:59

Hej TheOldGrey och alla på Cybermine! devil

Allt börjas från noll förutom rankerna man har.
Dom andra sakerna man har donerat för t.ex. Towny, Items, Mythical Enchant och "övrigt/drakegg" kommer till 90% att inte överföras till nya kartan och det behåller man på nuvarande värld.
Kits till rankerna kommer ses över och man får dom nya sakerna istället.

Börjat göra en försök till att översätta alla plugins texter till svenska.
Ska försöka införa bättre menyer t.ex. som man får upp med /jobs browse och små ändringar i kommands t.ex. "/jobb" så får man upp /jobs browse menyn.

Tog bort nuvarande chat plugin och har gjort om hela chatten med ChatcontrolPro.
Tog bort essentials, Blazefly, FirstJoinPlus och förmodligen något mer som byttes till Content Management Interface.

Ska finnas fyra stycken nya ranker som är något som bara går att köpa i spelet med guld och kanske andra kriterier som ska ha utförts i spelet.
En ny grupp "Satellit" med för tillfället sex stycken spelare som har förtjänat denna grupp som kan vara en hjälpande han till moderators, admins och i huvudsak att dom har rättigheter till t.ex. tempban, kick och att tysta spelare.
Grupper som Satellit, mod och admin är fristående ifrån ranker och alla börjar på ranken Medlem eller den man hadde.

Jag hoppas på att 1.13 världen ska gå att genereras med nya pluginet som har lite över 400 nya biomes och att det går fort för att det ska komma nya vatten biomes till pluginet.
Ska sedan börja ladda hela kartan innan någon loggar in, så att det blir mindre laddningar som behövs göras för servern och INGET lagg för alla.
Diverse ändringar som är gjorda för att detta ska vara möjligt och dom ändringarna ska förhoppningsvis inte påverka hur minecraft fungerar.
Det går att komma in till "/server survival2" labb världen nu och kika på hur alla nya biomes ser ut.

Två till ändringar och en som kommer införas och en som jag är osäker på och kommer nog skrota den idén.
Har säkert glömt något av alla småändringar som är gjorda.

Bild för Emil Forslund .
Senast online: 2 månader 3 veckor sedan
Medlem: 2016-12-29 02:56

Är väldigt hypad att börja spela på Cybermine igen i och med denna nya uppdatering så jag är lite nyfiken på hur det går med nya världen. Har läst ovanstående och det ser bra men undrar om det finns något preliminärt startdatum, finns inget så gör inte det något men skulle vara kul att veta ungefär när det blir aktuellt med start. 

// iTz_ReaPerrr

Bild för sandwally
Administratör

I nuläget finns det bara Spigot version för utvecklare av plugins som börjar bli ganska stabil.
Den körs bara i minecraft 1.13 rev7 men under veckan har dom gjort stora framsteg och kan börja utveckla rev8 och upp till 10 kanske tar 2-4 veckor för att det ska vara något säkert att använda på en befintlig värld eller kanske bara en ny värld som man vill spela på utan att det uppstår korupta sparningar.

Chatten och all problem jag har haft med den börjar bli över.
Just nu grejas det systemet för ranks på servern och gör en översikt på förklaringar och inför förklaringar av Cybermines towny/survival värld inne i spelet.

Inte hört något av utvecklaren som gör biome pluginet så ska göra några tester sen hur man lägger till alla vatten biomes och nya byggnader i pluginets världs generering.

Hoppas man kan vara klar med alla ändring samtidigt som Spigot har en stabil version om "2-4 veckor" (min gissning)

Men vill man så är man välkommen att lira lite 1.12.2 på den gamla världen som också ska åtminstone få en update till 1.13 när det går men kommer sakna mycket av det nya som ska komma till survival3 eller vad den nu kommer kallas devil

Bild för 2001magl
Senast online: 3 månader 2 veckor sedan
Medlem: 2014-05-03 01:14

Hej alla glada spelare som likt mig väntar ivrigt på att en 1.13 värld ska släppas! Jag har denna dag talat lite med Sandwally för att försöka få en lite överblick av problematiken att det inte verkar komma upp någon 1.13 värld. Som de flesta av oss förstår, är det ett gigantiskt arbete att sätta upp en server, även för Sandwally. Det förekommer även långa väntetider på att pluggins ska uppdateras för att passa den nya minecraft uppdateringen. I nuläget (enligt han själv) håller Sandwally på med intryck, helhet, en bred spelstil samt att alla nya rankar ska fungera, vilket samma person planerar att tröska igenom stegvis. 

Jag tror de festa här bara önskar att få upp en 1.13 värld att spela på. En värld med brister och fel, lagg och buggar samt mängder av återstående arbete. Bara så vi har en plats att börja på som man sedan får bygga vidare och utveckla med tiden. Och ja, vem önskar inte att äntligen få börja? 1.13 har ändå varit uppe ett tag och det känns som det står still med arbetet. Men jag vill säga att även för att bara slänga upp denna 1.13 värld med alla brister, buggar och fel; innebär det också mängder med arbete, vilket Sandwally i skrivande stund arbetar hårt med. Själv kan jag inget om programmering och är därför ganska lite till hjälp, men om det finns någon på denna server som kan och vet ungefär hur man ska göra; ta då kontakt med en online admin och försök att hjälpa till!

Det handlar inte bara om pluggins och programmering, det handlar också till stora delar om det visuella och hur vi rent av vill ha serven. Enligt Sandwally har en handfull mängd spelare redan provat serven, sagt att den är kas och sedan lämnat. Likt mig förespråkar även han att man kan förklara sin kritik så vi vet vad som kan förbättras. Detta är något som mottages välkommet, all kritik är bra men man kan ju faktiskt göra det på ett fint sätt också! Kom gärna in och ta er en titt, fundera på hur ni skulle vilja att cybermine skulle se ut (både med olika plugins, guider, ranker, förmågor samt allmänna byggnader som tillexempel spawn) och förklara varför!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna värld vi alla drömmer om snart ska bli verklighet. Jag hoppas även att alla ni väntande kan hålla ut ett tag till, även om det inte syns att det är på gång pågår det ett hårt arbete bakom kulisserna. Mvh Magl & insperatoon av Sandwally

Bild för TheOldGrey

Hej,

har vart inne ett tag på CyberLabb och spelat fullt medveten om att inget kommer bestå där.
Lite fel har uppdagats som sandwally redan känner till. Lite blocklagg - Men det kan bero på att den servern inte är prioterad.
Även jag väntar förväntansfullt på en spelvärld som släpps med 1.13. Men kanske vi kan vänta in 1.13.1 och låta Sandwally jobba med koden i lugn och ro. Har viss grundläggande erfarenhet av programering (jobba lite med CGI-script och sedan med PHP). Så det är nog en hel del rader med kod att gå igenom.

Känner inte till att någon anser att servern är kass - Har spelat på bra mycket sämre servrar där det tekniska verkligen har fått servern att gå kräftgång.

MVH
TheOldGrey

(Fortsätt det fina jobbet SandWally)

Bild för 2001magl
Senast online: 3 månader 2 veckor sedan
Medlem: 2014-05-03 01:14

Tjena! 

Jag kände tyvärr inte till denna geniala ide tidigare, och det är nog den bästa lösningen! Då hinner både Sandwally klart med allt han vill göra samt minecraft hinner reducera en hel del buggar och samtidigt förbättra delar av grafiken. 

Gällande påståendet att serven skulle vara ”kass” var inget som jag heller kände till, det är bara vad jag hörde från Sandwally när vi talades vid. Åsikter får man jättegärna komma med. Det kanske finns något på serven som du skulle vilja se på ett anant sätt? Eller saknas det något? Hur skulle du vilja att cybermine såg ut kort sagt. Jag tror det är bra för både serven och Sandwally -som för övrigt också efterfrågar denna förklarande kritik- att ha en öppen diskussion för förslag och förbättringar. Något som tyvärr klassas som bristvara i nuläget. 

Ha en fortsatt fin kväll, Mvh Magl

Bild för sandwally
Administratör

Tänkte se om någon har förslag och förbättring på de ändringar jag har gjort till formatet namnet staden och mayor får beroende på hur många invånare man har.
Kanske någon som har roligare format än dessa som blev nu.

Torp (Kojbyggare)
Bondgård (Herde)
By (Byfogde)
Glesbygd (Hövding)
Stad (Borgmästare)
Storstad (Borgmästare)
Landsdel (Länsman)
Ett land (Statsminister)
Imperium (Den store)
Världsmakt (Diktator)
Galaktisk Federation (Amiral)

Bild för sandwally
Administratör

Hej alla på Cybermine!
Har gjort fina framsteg med det jag ville fixa och behövda lära mig.
Det är fortfarande lite att göra men känner att det kommer vara möjligt att vi kan börjar inom max en vecka.
Har lite dryga saker kvar att göra men ska försöka ge alla dom sakerna den tid jag har över.

Bild för TheOldGrey

Hej,
har inte hunnit spela så mycket nu.
Men det ser underbart ut Sandwally. Jag är så trist och bara håller med dig - Namnen på stad och mayor är helt OK.

Hoppas på en fin spelvärld :)

Bild för Mrawen
Senast online: 4 veckor 1 dag sedan
Medlem: 2017-03-30 05:32

Jag är fortfarande tagg ♡♡ du är bra duktig du sw!

Sidor